logo
  • Anticamera
    022 44-11-85
  • Informații
    022 43-85-15
  • Iarna, după cum cunoaștem, ziua devine mai scurtă, din această cauză metabolismul  încetinește, se reduce mobilitatea, eficiența fizică și producția hormonului de serotonină, ce sunt responsabili pentru starea de spirit pozitivă. Nu este surprinzător faptul că în această perioadă a anului multe persoane au o stare depresivă, care adesea încearcă să o depășească mâncând ceva gustos, ceea ce duce la acumularea kilogramelor în plus.

    IMG_6914-500x750Despre cum să formăm un regim alimentar  corect, de care depinde starea de spirit precum și silueta noastră vom discuta cu medicul-dietetician Maria Ceauș.

    Doamna Maria, cum trebuie să ne alimentăm iarna astfel încât să avem un regim de alimentație complet?

    Prima regulă pentru alimentația în sezonul rece este aportul suficient de proteine, în caz contrar imunitatea noastră va avea de suferit: proteinele participă la formarea celulelor sistemului imunitar. În plus, trebuie să consumăm proteine din diverse surse cum ar fi: carnea (preferabil de găină sau vită), pește, cereale integrale, pâine, alimente acidolactice –iaurt, brânză de vaci etc. și  leguminoasele – varză, broccoli, ceapă și alte legume de sezon.

    A doua regulă – aportul suficient de vitamine, în special vitamina C, care ne apără cel mai bine de infecțiile virale în timpul sezonului rece. Aceasta se găsește în citrice, varză murată, în fructe de pădure congelate (cele proaspete în acest sezon al anului sunt inutile), precum și în verdețuri și salate. Acestea din urmă sunt surse bogate de fitoncide, care se conțin și mai mult în ceapă și usturoi, ele de asemenea fiind necesare în sezonul rece pentru a lupta împotriva virușilor și microbilor.питание зимой_коллаж

    Un rol important joacă vitamina A și E. Vitamina E protejează pielea, iar pentru a evita deficitul acesteia este suficientă o linguriță de ulei de floarea-soarelui nerafinat, pe care îl putem folosi în salate. Vitamina A este necesară pentru menținerea ritmului metabolismului  și buna funcționare a sistemului imunitar. Ea se conține cel mai mult în ficat (curcan, pui etc.) precum și în morcov. Este suficient să consumați 2 morcovi pe zi pentru a evita deficiența acestei vitamine.

    A treia regulă – un regim alimentar corect.  Mulți consideră că este necesar de consumat o cantitate mare de apă doar vara, atunci când are lor procesul intens de deshidratare. De fapt iarna, noi petrecem mult timp în încăperi încălzite artificial ce usucă mult pielea noastră și membranele mucoase, din acest motiv trebuie să consumăm suficientă apă și iarna, cel puțin 1,5 litri pe zi. O mare parte însă, nu mai puțin de 1 litru, trebuie să conțină apa plată, iar restul să fie formată din ceai, compot, suc etc.

    A patra regulă – o mare parte din alimentele consumate trebuie să fie calde sau fierbinți și preferabil să fie într-o stare lichidă. Iar atunci când simțim senzația de foame, putem să consumăm fructe uscate: stafide, prune, smochine, caise uscate și nuci. Atât fructele uscate cât și nucile sunt bogate în vitamine și microelemente.

    Este foarte bine să preparați un ceai din fructe de pădure uscate și să consumați această infuzie pe tot parcursul zilei. De asemenea, este bine să utilizați condimente atunci când gătiți, cum ar fi: piper, coriandru, ghimbir și altele.

    A cincea regulă, care este caracteristică pentru orice perioadă a anului – mesele frecvente ( 3 mese principale și 2 gustări timp de o zi) și diverse. Încercați să consumați dimineața diverse tipuri de cereale, sucuri, pâine astfel încât organismul să primească diverși nutrienți pentru ca provocările iernii: frigul, depresiile și răcelile să fie mai ușor suportabile.

    Însă aportul mărit de proteine în organism poate duce la acumularea kilogramelor în plus. Cum procedăm în așa caz?

    белокProteinele sunt esențiale iarna, cu ajutorul lor menținem temperatura normală a лукcorpului, iar sistemul imunitar funcționează bine.

    Pentru a ne proteja în acest sens, este preferabil să consumăm carbohidrații în prima parte a zilei, iar la cină să folosim alimente cu puține calorii, cum ar fi produsele acido-lactice sau carnea mai puțin grasă cu legume.

    De asemenea  trebuie să efectuăm cât mai multe mișcări fizice pentru a accelera metabolismul și pentru a spori energia vitală. Vreau să remarc faptul că gimnastica în aerul liber arde cu 15% mai multe calorii decât în sălile de fitness, deoarece organismul trebuie să epuizeze mai multă energie pentru încălzire. De asemenea, afară este mai mult oxigen. În cazuri speciale, mergem 1-2 stații pe jos.

     

     

Dezvoltat WEB-SOLUTION GROUP